Minä (Henrik), Elias ja Jasper päädyimme tiedetutor-uralle lähinnä kemian tuntemuksen kautta. Olemme molemmat kuitenkin pitkän matematiikan, fysiikan sekä kemian opiskelijoita, joten tiedetutorointi ei pelkästään rajoitu kemian puolelle.
Kemian kutoskurssin kokeellisuus herätti kiinnostusta molemmissa ja motivoi jäämään koululle opiskelemaan tuntien jälkeekin. Tämä johti pikkuhiljaa siihen, että menimme auttamaan jo käymiemme kurssien opiskelijoita hyppytuntien aikana. Opettajatkin rohkaisivat jatkamaan tätä tarjoamalla kurssin, jos opetustunteja tulee tarpeeksi kasaan.
Viimeksi päädyimme Jasperin ja Eliaksen kanssa auttamaan biologian kutoskurssilaisia vesianalyysin kanssa. Vesianalyysi sisälsi suhteellisen monta kemiallista testiä, ja joissakin niistä kemian tuntemus oli lähes välttämätöntä. Vähän pidempään kemiaa opiskelleena pystyi ohjeistamaan hyvin titrausta, jossa tutkittiin meriveden suolapitoisuutta saostustitrauksella, sekä muita kemiallisia kokeita.
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että tämänlainen opiskelijoiden yhteystyö on erittäin toimiva ja tehokas tapa. Meitä on monta saatavilla, opimme tiedetutoreinakin koko ajan uutta ja samalla kevennämme vähän opettajien taakkaa.
teksti: Henrik Haukka ja Jasper Niedzielski
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.